Tuesday, April 27

cinta VS suka

Di depan orang yang kita suka,
kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata
orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata
orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis,
kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis,
kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.

Jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka,
Umpama kita membuang telinga kita.
Tapi jika kita cuba menutup mata,
Cinta berbuah menjadi airmata.

Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka
Cuma fikirkanlah bersama-sama
Siapa yang anda cinta
Dan siapa yang ada suka.

saya suka awak
saya cinta dia

Aku nak share satu hadis yang lebih kurang sanad dan matannya berbunyi begini:

"barangsiapa jatuh cinta, lalu menyembunyikan apa yang dia rasa sehingga dia mati, dia dikira mati syahid..."

masya-ALLAH, indahnya! aku sendirik pon baru tao. ciplak dari Jane huhu, sowie babe..

sudah baca sila LIKE ye. SEND pada kawan juga boleh.

10 ribu komen:

ApexD said...

ain..... ko dah bercinta dah ker....
tahniah....... smoga cinta indah slalu.....kakaka

jane said...

eh???patut cam kenal je hadis tu td..haahhahaahahahah

ooooo ... takpe...sila2 amik...share ngan kawan2 kau k;)
hikhikhik

✖sLap mE pLz!™✖ said...

burn: xde maknanye da bcinta.. huhu
xbc hadis tu..

✖sLap mE pLz!™✖ said...

jane: hahaha.. suka ko jane

sha said...

baru aku tau....oang tuh cuma...

hiro said...

gua ke pat juta nam puluh titik dua?
hii..hebat en3,,

ApexD said...

aku nk komen lg..... hahaha

✖sLap mE pLz!™✖ said...

sha: ko nape?

✖sLap mE pLz!™✖ said...

hiro: giler hebat lu.. sgt truja

✖sLap mE pLz!™✖ said...

apexd: dtg lagi ea.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...