Saturday, May 1

cinta VS suka - part 2

-adaptasi dari 1st version-

Di hadapan orang yang kita CINTA
...Hati kita akan berdegup kencang
Tapi di depan orang yang kita SUKA
...Hati kita akan gembira
Di depan orang yang kita CINTA
...Musim sentiasa berbunga-bunga
Di depan orang yang kita SUKA
...Musim itu cuma berangin sahaja
Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita CINTA
...Kita akan kaku
Tapi jikalau kita melihat ke dalam mata orang yang kita SUKA
...Kita akan tersenyum
Di depan orang yang kita CINTA
...Lidah kelu untuk berkata-kata
Di depan orang yang kita SUKA
...Lidah bebas berkata apa sahaja
Di depan orang yang kita CINTA
.....Kita menjadi malu
Di depan orang yang kita SUKA
...Kita akan tunjukkan imej yang sebenar
Bila berjauhan dengan orang yang kita CINTA
...Hati sentiasa ingat dan dekat
Bila berjauhan dengan orang yang kita SUKA
...Kadang kala ingat
...Kadang kala lupa
...Malah tak ingat langsung pun ada

Setiap orang akan mengalami perasaan ini dalam hidup mereka, sekali lagi ia membuat kita berfikir. Cuba fikirkanlah bersama-sama...
Siapa yang kita CINTA ?
Siapa yang kita SUKA ?

Firman Allah dalam surah adz-Dzzaariyat , ayat 49 :


“ Dan segala sesuatu kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingati akan kebesaran Allah”


sudah baca sila LIKE ye. SEND pada kawan juga boleh.

6 ribu komen:

ApexD said...

@_@ baca....zzzz

✖sLap mE pLz!™✖ said...

TAIP.. HUHU

sha said...

eh!..malu nak komen la..

jane said...

weiiii


walau aku dah bc ni byk kali, aku tetap tak tau aku suke or cintta

ngahahahahahah

~AmyLiana8886~ said...

betul tu nia..

ASaDa RyutaRo said...

hahaha.. ok2.. dapat di rasa tu. lalala~

mmg beza an suka n cinta ni. huhu..

*tengok komen td, ada 5 ribu!! terkejut sekejap.. dahsyat gak perubahan ni. hihi :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...